Gönderen : Nurdish 16 Ağustos 2014 Cumartesi

Ben geldiiiim!

Arayı çok açtık ama sebeplerim vardı. Öncelikkle geçmiş bayramınızı kutlamak isterim. Bu aslında benim bayram güncelimdi. Ortaklaşa bir güncel verecektik. Ben tatile gitmeden önce tüm bölümlerimi hazır ettim ve düştüm yollara. Ancak Neo günceli yetiştiremediğinden bayram içerisinde yayınlanamadı. Ben de dedim ki madem yetişmedi, ben de ayrıca güncel vereyim, Shippuuden yapayım. Geçen hafta Neo verdiği için de ben bugüne kaldım. Kusura bakmayın, çok ihmal ettim sizi. :) Ama merak etmeyin, beklediğinize pişman olmayacaksınız ;)

Gel gelelim gezimize... Resime kanmayın, bizimki baştan sonra otobüslü değil, uçakla gidiş-geliş ama Türkiye'den de otobüsle seyahat seçeneği mevcut.

Lübnan tayfası (+1) ile birlikte aylar öncesinden rezervasyonumuzu yaptırdık. 5 kişi düştük yollara. 7 gece, 8 gün. Belgrad (Sırbistan), Saraybosna&Mostar&Trebinje (Bosna Hersek), İşkodra&Tiran (Arnavukluk), Kotor&Budva (Karadağ), Ohrid&Üsküp(Makedonya). Tur boyunca neredeyse otobüste yaşadık. Uçakla Belgrad'dan başladık, Üsküp'ten döndük. Her gece 1 otelde konakladık, sabah kahvaltının ardından vurduk yola. Çok yorucu ama harika bir gezi oldu. Özellikle birlikte gittiğiniz insanlar kafa dengi ve uyumlu insanlarsa tadına doyum olmaz. Yorgunluk dışında kötü hiçbir anım yok. Gerçekten uzun bir yolculuktu ki ben otobüs yolculuklarını da sevmem, tutar araba beni. Ama otobüs çok konforluydu. Çok rahat ettik. 5 kişilik bir kafileyle başladık, 6 kişi olarak bitirdik. Şöyle ki, bizden birkaç yaş küçük bir kız vurmuş yola, yalnız başına tura katılmış. İyi cesaret dedim. Ama açıkçası tasvip ettiğim bir durum değil. Sonuçta güvenilir bir turla gidiyor bile olsan 8 gün boyunca yalnız başına insan hem sıkılır, hem de tur rehberi dışında bir dayanağı olmaz. Nitekim bir gün kızın çenesi yerinden çıkmış, konuşamıyor. Bize derdini yazarak anlattı. Daha önceden de olmuş ama gece vakti başına gelmiş, yanında kimsesi yok. Sabah rehberle doktora gitmişler. Üzüldük gerçekten kıza. Allah'tan çabuk iyileşti. Çok tatlı bir kız. Tanıştığımıza çok memnun olduk. :)

Turda karı-koca bir çift vardı. Bizim tayfadan bir arkadaş dedi ki, "Gözüm onları bir yerden ısırıyor. Lübnan'a gelmiş olabilirler mi?" Biz hatırlamadık tabii. Hatta kuzenim dedi ki "Ben Lübnan'daki herkesin yüzünü hatırlıyorum. Onlar olamaz." Bir akşam annemler o çiftle aynı masaya oturdu. Sohbet muhabbet derken annem sordu. Meğer sahiden de onlarmış. :) Hoş bir çiftti.

Rehberimiz Boşnak, şiveli ama harika bir Türkçe'si olan biriydi. Esprileri bile bizim tarzımızdı. Zaten bize kendini tanıtırken söylediği ilk şey "Bu grupta demokrasi işler. Yani ben ne dersem odur." :D Bildiğiniz gibi Balkanlar'ın Osmanlı tarihinde önemli bir yeri vardır. Rehber bizi gezdirirken "Siz bilirsiniz, işte şurada Osmanlı tarihinde önemli bir şey olmuştu, neydi o?" Bizim gözler sağa sola kaçar, kimseden çıt çıkmaz. Hani cırcır böceği ses verse tam olacaktı. Bir kaç kere bu tekrarlandı. En son bize öyle bir bakış attı ki, İlber Ortaylı amcamızı gördüm onda. Gerçekten de içten içe "Çok cahiller, keşke ölseler." dedi. :D

Rehber çok başarılıydı. Gezi boyunca annemle birlikte keşke abimde gelseydi dedik. Belki o rehberin beklentilerini karşılayabilirdi zira biz yetemedik. :D

Şimdi size her yeri tek tek anlatamayacağım. Hem henüz ben de toparlayamadım o kadar şehri, hem de hepsini tek tek anlatmak çok zaman alır. Bu yüzden genel hatlarıyla aklımda yer eden bölgelerden bahsedeceğim. Tarihle ilgili bir yanlışım varsa cahilliğime verin ve lütfen düzeltin. Hatta bilgi verip bizi aydınlatırsanız da sevinirim. Cehaletim sebebiyle lütfen bana "öl" demeyin. :D

Sırbistan, malum hiç sevmeyiz. Uzak tarihe bakmamıza gerek yok. Daha yakın zamanda Kosova kendisinden kurtulmuştur çok şükür. Irkçı değilim ama bu bir kaç ülkeye karşı oldukça nefret beslerim.
Bizim Belgrad'a varış günümüz onların kurtuluş günüymüş. Akşama kutlamalar varmış ama biz katılmadık. Bizden, Osmanlı'dan kurtuluşlarını kutluyorlar efendim. Kalemejdan meydanında bir kaç yontma taş ilgimizi çekti. Osmanlı şehrin anahtarlarını Krala takdim ediyor.

Şehri bir güzel gezdik falan sonra otele döndük. Size odamızın resmini atamadan edemeyeceğim. xD
Bu amcamız oranın kurtarıcısı, Atatürk'üymüş. Adını bilmiyorum maalesef. Ama her odada onun resmi vardı. Üst siyah kısımda minik yıldızımsı ışıklar ve yandaki banyoda küvet kısmını gösteren ve odaya bakan buğulu bir cam vardı. Bu nasıl bir fantezidir bilemedim. :D

Mezarlıkları çok ilginç. Hepsinde mevtanın resmi vardı. Kimi kocaman, kimi de minik resimler. Ayrıca yol boyunca hep anıtlar gördük. Meğer o noktada trafik kazasında ölenler için böyle anıtlar yapıyorlarmış.

Belgrad'dan sonra vurduk yola, Bosna'ya.

Bosna'yı yeterince gezebildiğimize inanmıyorum aslında. Tekrardan gidip detaylı gezmeyi düşünüyorum.
Meydana gittiğinizde sanki Türkiye'deymiş gibi olduk. Osmanlı mimarisi meydanda baskın. Camilerin üzerinde yeşil üstü hilal bayrakları vardı. Bir sürü camide bunu gördük. Boşnak Büreki yemeden de gelmedik tabii. ;) Daha sonra Mostar'a geçtik. Orada yaşanan savaşla ilgili sergilere gittik. Resimler ve köprünün yıkıldığı videolar izledik. Çok kötüydü. Rehberimiz Boşnak olduğu için bize kendi yaşadığı hikayelerden anlattı. Zamanında Bosna çok çileler çekti, Sırplar çok eziyetler etti. Aç kaldılar, kış vakti sobalarını bile yakamadılar ki yaksalar, orada yaşam var diyerek bombalanıp öldürülecektiler. İçi beni yakar dışı seni. Onlar bilir neler çektiklerini. Sonra Trebinje'ye geçtik. Bosna Hersek sınırları içerisinde olmasına rağmen kendilerini apayrı bir ülke olarak gören Srpska Cumhuriyeti oluyor burası. Küçük bir yer, pek de gerekli bir yer değil ama Sırpların yaşadığı ve özerk bir şehir. Şunu itiraf etmeliyim, kadın-erkek Sırplar pek bir güzeller. Bir Sırp olmaz ama bir Boşnak neden olmasın? Bu moda girdim artık. :D Zaten Kıvanç'da Boşnak asıllıymış. Eh diyilecek fazla söz yok, değil mi? ;)

Gördüğümüz camilerde namaz kılmaya çalıştık. Allah kabul etsin, yolculuk boyunca otobüste de kılmak zorunda kaldık. Abdestim gezi boyunca çok kıymetliydi. Bir aldım mı kaybetmemek için oldukça direndim :D İcabında su bile içmedim o kadar.

Karadağ'da kalmadık ama sabah yola koyulduğumuz için geze geze oradan geçtik. Kotor gerçekten harikaydı. Surlar içerisinde aynı eski çağ kentleri gibi dar sokaklar vardı. Eski kiliseler, evler, meydanlar, saat kuleleri. Şövalyeler fırlasa abes kaçmazdı. :) Zaten kale surlarına giriş de ücretliydi. Aslında kalenin surlarından tepeye uzun bir tırmanış yapmak vardı ama zaman yoktu. Yoksa gözü kara annemle kesin tırmanırdık. :)
Ardından Budva'ya geçtik, gördük, ihtiyaç giderip vurduk sınır kapısına.

Sırada Arnavutluk var. Size şöyle özetleyeyim, Arnavutluğun tek güzel yanı girdiğimiz bir kitapçıydı!
Buyrun resimlere bakın:

Koca koca raflar sırf mangalara ayrılmış. Gözüm döndü, hepsini almak istedim ve bir tane bile almadan çıktım ordan. :D malum, para lazım gezmek için oraya bırakamadım. :P

Arnavutluğu bir üstten geçmek yeterli olur. Gitmeyi düşünüyorsanız aman ha kalmayın orada. Vakit kaybı olur. :)

Veeee geldik Makedonya'ya! Ohrid! Bu nasıl bir göldür, bu nasıl manzaradır. Bu gölü nasıl göller besler? Aman Allah'ım! Cenneti gördüm sanki orda!

Bizimle bir genç ilgilendi. İngilizce olarak çok güzel anlattı. Burası Ohrid gölünü besleyen göl, Galicica milli parkı. Bu su o kadar berrak bir kaynak suyu ki, derinliğine rağmen sanki su seviyesi çok azmış gibi geliyor. Rehber kayığı bir kayanın üstünden geçirdi. Sanki uzansan tutabilecekmişiz gibi ama derindeymiş. Direk sordum bu su içilir mi diye. Evet deyince daldırdım elimi içtim. Gerçekten gölün tadı harikaydı. Gruptaki diğerleri ikna olsun diye çocuk uzanıp içti gölden. Gölün yarısını ben bizzat içtim. :P Suyun çıkış noktalarını gördük, kaplumbağalar, erik ağaçları gördük. Erik topladım. Çok zevkli, çok keyifliydi. Hiç ayrılmak istemedim oradan. Buranın suyu dünyadaki en iyi sulardanmış. Hatta Heinken bira markası bu gölün suyunu kullanmak istemiş ama vermemişler.

Büyük Ohrid gölü de şahane. Bir kısmı Arnavutluk'a, bir kısmı da Makedonya'ya ait. Yola çıkmadan önce arkadaş diyordu göle girilecek diye. Ben: "Aman canım, göle girmesek de olur yani..." Gerçekten çok cahilmişim. O nasıl güzel, temiz, berrak bir sudur. Gerekli kıyafetim olmadığından giremedim ama aklım resmen onda kaldı. Eh girmedim demeyeyim diye şöyle bir çözüm buldum: Bakınız Şekil A :D

Veee geldik şuraya:  Bakınız Şekil B. Binanın içerisinde Mustafa Kemal Atatürk anı odası vardı. Onun üniformaları, nişanları, özlü sözleri, resimleri, bir çok şey vardı.

Sonracıııma, yine vurduk yola ve son durağımız olan Üsküp'e geçtik. Giderken yol üstü Osmanlı tekkesine uğradık. Bir Türk asıllı Makedon bize yaşadıklarını anlattı. Burası bize Osmanlı'dan yadigar. Biz burayı korumak zorundayız. Burası için bir kaç arkadaş savaştığımız, nöbet tuttuğumuz günler var. Bize terörist gözüyle bakıyor bazıları ama biz burayı korumak için elimizden geleni yapıyoruz diyor. Çok tatlı konuşuyordu. Aynı Elveda Rumeli'deki gibi. Sonra tekkeyi gezerken bir teyze "Buyrun içeri gelin, dervişi görün." dedi. Biz de müsait, hemen girdik içeri baktık ki bir dede oturuyor sohbet ediyor insanlarla. Orası Bektaşi tekkesiymiş. Dedeyle güzel sohbet ettik, bir şeyler anlattı bize sonra da çıktık. Daha sonra rehberle konuşuyoruz, meğersem bu iki grup bir bölgede birlikte ama düşmanca yaşıyorlarmış. Rehber birbirlerinin selamını dahi almadıklarını söylüyor. Gerçekten üzücü bir şey. Din, ırk farklılıkları bu kadar önemli olmamalı. Saygı içinde birlikte yaşayabilmeliler.

Ve geldik Üsküp'e. Rehberin söylediğine göre bu şehre 2 yıl önce gelsek bu halinden eser göremezmişiz. Meydan tam anlamıyla bir heykeller şöleni. Büyük İskender, anası, babası, danası, krallar, kahramanlar, fuzuli estetik amaçlı bir sürü devasa heykel var. Hem de sadece meydanda bunlar. Hepsinin resmini koymak isterdim ama bir taneyle sınırlı kalayım. Ağzım açık baktım resmen. Heykel cümbüşü. İşin komik tarafı, halk işsizlikle boğuşurken devlet bu heykelleri yaptırmaya servetler harcamış. Görüntü şahane, tam turistik bir hale gelmiş ama biraz da devlet düşünür halkın vaziyetini. Bir kısmını da halkına ayırırsın, değil mi? Saçma ama şehrin geleceği açısından çok mantıklı bir iş. 2 yıl önce bomboş iken şimdi ülkenin tarihini anlatan heykellerle dolu. Ben çok beğendim. Meşhur Üsküp köftelerimizi yedik ve otele geçtik. Ertesi sabah da doğru uçağa!

Anlatmadığım ve aklıma gelmeyen bir sürü şey daha var. Çok dolu dolu bir gezi oldu. Tura göre ücreti de kesinlikle fena değildi. Eğer otobüs yolculuğunu seviyorsanız kesinlikle tavsiye ederim. Bana eşlik eden herkese ve rehberimize minnettarım. Birlikte çok güzel vakit geçirdik. :)

Gelelim Ağustos'un 9'una...

Ah ahhh... Unutur muyuz hiç biricik Nevale'miz!!!
Geckmeli de olsa Mabushi Majo Ailesi der ki:

DOĞUM GÜNÜN KUTLU VE MUTLU OLSUN
SOĞUK NEVALE!!!
NİCE BOL MANGALI YILLAR HEPBİRLİKTE GEÇİRMEK DİLEĞİYLE!!!

Şimdi artık gelebiliriz güncel bölümlerimize: Yamadalar için Eva&Saparrow'a; Heroine için Ficchan&Magenta&Maya'ya; 16 Life için Spring&Arumdabda'ya şükranlarımı iletirim. Ellerinize sağlık cadılar!
İyi iş çıkardınız! :)

YAMADA 100. BÖLÜM KARŞINIZDA!!!
 İkinci 100.bölümü mü de vermiş oluyorum böylece. Nice 100'lere! :D
Yamada-kun to 7'nin no Majo- 100-105.Bölüm

Yamato Nadeshiko Shichi Henge- 117.Bölüm

Heroine Shikkaku- 6-7.Bölüm

16 Life- 6-7.Bölüm

AFİYETLER OLSUN!!!

{ 35 yorum yazıldı sende Yorumla! }

1. Elceğizlerinize sağlık canımıs,cadılarımıs:)Birde terlikle kovalamazsan bişey diycem!Bölümleri batoto'ya ne zaman yüklersiniz acep(hem bu,hem de geçen haftaki günceli)ben yandan yandan kaçar:))

1. Afiyetler, ballar şekerler olsun. :)
      Valla Batoto sorunusu terlikle kovalamam ama "o ne zaman çıkacak, bu ne zaman gelecek" şeklinde sorulara terliği bırak, dambıllarla kovalarım :D Batoto'ya arkadaş 1 hafta aralıklarla yüklüyor. En azından o şekilde olması gerekiyor. :) Neobinin günceli yakında yüklenecektir. Benim güncelim ise 1 hafta sonra en erken yüklenir.
      Adsız arkadaşım, haydi hepbirlikte adlanalım! :D

2. Nurdish hoş geldin :) gözüm yollarda kaldı gerçekten.Çokk mutlu oldum güncelini görünce.Yamadam da gelmiş:)Bütün cadılara çokk teşekkürler.Soğuk nevalenin doğum günü kutlu olsun :)Nice mutlu yıllara..

1. Hoşbulduk hayatım! Özlettik henidimizi. :) Beğenirsin bölümleri inşallah :D Afiyetler olsun.

2. yamadamın bütün bölümleri güzeldir.eminim ki beğeneceğim.bundan şüphem hiç olmadı :)

3. Tur hakkinda da bilgi verir misiniz? Hangi firma ücret ne kadar vs

1. Maille bana ulaşabilirsen detaylı bilgi verebilirim. ;-)

2. Email adresinize nerden ulaşabiliriz ?

4. Bence çok güzel bir gezi geçirmişsin :D her şeyi çok güzel anlatmışsın. Kitapçıyı ve o gölü görmek isteruuk :D

NEVALE doğum günün kutlu olsun nice senelere

Güncel yazısı ve güncelde emek veren herkese çok teşekkürler ellerinize emeğinize sağlık.

1. Inşallah görmek nasip olur bakarsın karşılaşırız orada :-D
      Afiyetler olsun ;-)

5. maşallah maşallah leyleği havada görmüşsün :) ama az bile anlatmışsın kız üşendin dimi :) cadılarımızın ellerine sağlık bölümler için teşekkür ederim. bölümleri az buldum eleştiri yapacaktım ama Nevalemizin doğum günü sebebiyle yapmıyorum :P
    Nice yıllara Nevale sağlıklı uzun sevdiklerinle geçireceğin yılların olsun

1. Sus kız karıştırma ortalığı şimdi xD
      bölüm sayısı iyidir. Böyle uygun gördük. Ama sunako da 1 bölüm daha eklemeyi istedim de yetişmedi. :/
      O leylek hep havada kalsın inşallah :-D

2. bak bak yetişemdi mi gören de ben bölüm vermedim sanacak var ya :D bu arada yeni bölüm hazır gibi bana yeni çeviri ver o leylek azcık otursun yerinde :D

3. Aneeey! Yok yok ben yetistiremedim. Sapa nın suçu yok :-D
      Bir daha aneeey! Dur çevirmedim daha ağır ol :-D

6. heroine shikkaku'nun 7.bölümünde strobe edge karakterlerini bir ben mi gördüm ? (*.*)

1. Hımm okumadım onu ama bir incelemek lazım.
      Pek dikkatliyiz bakiyorum. ;-)

7. Kuzu yazını eğlenerek yer yer püü rezil yuhlamalarıyla okudum :P Lakin bir kısma çok fena takılmış durumdayım o da millete Arnavutlu'ğu üstten geçin kısmı :D Arnavutluğu gezmiş görmüş biri olarak bu kısımda sana kesinlikle karşı duruyorum xD Bi kere arnavutluk çok kültrlü bir tarihe ev sahipliği yapmıştır. Roma, yunan imparatorluğu ve Osmanlı ile ilgili bir çok antik kalıntı, kale, manastır, katedrall görülmesi gereken şeylerin başında geliyor. Sonrasında arnavutluğun en önemli turistik olayı olarak görülen o eski bakımsız trene binip de tren yolcuğu yapıp manyak bir macera yaşama olayı var. Feribota binip Adriyatik denizinde seyehat yapmadığın için de bir püüü benden sana. Ayrıca bu turla italya kıyılarını görebilmen de mümkün. Eee neticede italya bakmaya da vize istemiyor değil mi :P
    Sonrasında plajları hakkında pek bir bilgi olmasa da nette orda burda manyak sahil kesmine tertemiz neredeyse beyaz kumlara sahip mükemmel kesimlerin de ev sahibi. Sakın o kumların üzerinde gezmedim demeee!! Vlore, Sarande, Dhermi, ve Himarede ki o doğa güzelliklerini kaçırdım deme!!!!
    Sen şimdi Arnavutluğa kadar gidip Arnavutluk alplerinde yürüyüş de yapmamışsındır!!!
    En eski yerleşim birimi olan İşkodra'ya da gitmemişsindir!!
    Git öl sen :P
    Ve benim için en önemli ve en güzel şey olan Mavi Göz'ü görmeden geldim deme bana. Syri i kaltert'e gitmedim o mavi gözü de görmedim hele de orada dalış yapmadım dersen bence yazık etmişsin hiç etmişsin o güzelim memleketi. Bence her insanın hayatında bir kere bile görmesi gereken şahane doğal bir güzellik Mavi göz.
    Gördüğün üzre Arnavutlukta yapılacak bir sürü şey var xD

1. Kızım iskodra da bir gece kaldık. Rehber nere goturduyse oraya gittik ve toplam 7 gecede 5 ülkeden geçtik. Sen ne detaylı gezmesinden bahsediyorsun xD turun en sıkıcı kisimlari ordaydi. ama anladım ki oraya da detaylı gitmek lazımmış. Of iş çıkardın şimdi başıma xD götür de gezdir beni bari bir ara :-D

2. Sizin rehberde iş yokmuş bacıt, mavi göze götürmeyen rehbere rehber demem ben o kadder :P

8. Çok güzel bir tatil olmuş senin için, kitapçıda o kadar manga varken senin orada kalma isteğini anlıyorum, çok güzel..:D 16 Life'ın yeni bölümleri gelmiş, çok mutluyum..:D Mabushi Majo ekibinin ellerine sağlık çok Teşekkürler..:D

1. Valla çok mutluydum o kitapçıda :-D
      Afiyetler olsun efendim. Teşekkür ederiz ;-)

9. Aaaa o kitapciya gitmek istiyoruuuuum tam bir görsel şölen!! >.< Nurdish kız keşke alabilseymissin >.< Bir gün oraya gidersem alacağım bunlardan inşallah! :3

Yamada lar için teşekkürler ellerinize gözünüze ayağınıza sağlık canlar... *-*

1. Hangi birini alaydim okiskardaşum? Bende hiçbirini almadım xD
      afiyetler olsun ;-)

10. Güncel için teşekkürler Yamada iyi geldi :)

Otanjoubu omedetou Nevale-chwan :)

1. Rica ederiz. ;)

Nevale kesin okumadı güncelimi xD yoksa bir gösterirdi kendini herhalde :D

2. belki de upuzuuuuun arnavutluk yazısı altındaki küçücük doğum günü mesajını aslan gözlerim görmemiştir :D :D :D
      şaka şaka
      3.5 atmak ve yusufçuk sendromlarıyla uğraştığım için bakamadım buralara
      teşekkür ederim canlarım

3. Ahahaha! Böylece güncel yazılarını okumadığını görmüş olduk xD
      Süpriz işte kuzu beklemediğin anda doğum gününü kutladık :D

11. elinine sağlık nurdish-chan ve emeği geçen herkes veee Soğuk Nevale ( takma adına bayılıyorummm bu arada >_< <3 ) Doğum günün kutlu olsun Otanjoubu Omeeedettooooo >_< <3 <3

12. doğum günümü kutlayan herkese teşekkür ederim
    nurdishcim , livanem 25, Shanks Pein, Saparrow L. , Etem Çelikkanat , Büşra Kaçmaz
    tek tek yazıp da yorum kalabalığı yapmak istedim
    güzel dilekleriniz için çok çok teşekkür ederim

1. Kuzuuuuum! Bir an önce bize dönmeni diliyoruz. Evine geri dön! :*

2. Nurdish sayesinde benim yazdığıma ceap verdin sayılır :3

3. Hemen siliyorum senin yazını. Çifte standart olmasın :D

13. şansa bak bnde ağustosun 9 evlendim :D

1. vay ne mübarek gün be! :D Sizde mutlu huzurlu bir ömür geçirin birlikte inşallah. ;)