Gönderen : Nurdish 24 Mayıs 2013 Cuma


Hayırlı Cuma'lar Gençler! 
Bugün sizlere (her nedense böyle içimden geldi...) sağlıklı paylaşımlar yapmak istiyorum. Biraz uzun olacak ama yine de okumanızı tavsiye ederim. :) Ama önce benim rastgele düşüncelerim gelsin...


Buyrunuz sağlıklı bilgilerimiz:

 Baş
Serinleyin; kafanızı rahatlatın! Yanlış duymadınız… Yapılan bir araştırmada bulunduğunuz ortamdaki hava sıcaklığının arttıkça baş ağrısının da arttığı ortaya çıkmış. Dolayısıyla yoğun bir iş günü sonrası baş ağrısı çekmekteyseniz, evinizi biraz serinletip kendinize buzlu bir içecek hazırlayın.


Saç
Yediğiniz yiyeceklerin saçlarınızın parlaklığı üzerinde fazlasıyla etkisi olduğunu biliyor muydunuz? Bağışıklık sisteminin bir numaralı dostu çinko, sağlıklı saç oluşumu için de oldukça gerekli bir element. Dolayısıyla kırmızı et, yumurta, fasulye, bezelye ve fındıktan bol miktarda çinko almanızı öneririz.


Kulak
Her gün kendinize tamamen sessiz geçireceğiniz bir vakit yaratın. 1 saat bu süreç için idealdir; ama çoğumuzun bu kadar uzun vakti de olmaz. Bu nedenle 10′ar dakikalık süreçlerle başlayıp, yapabildiğiniz kadar artırmayı deneyin. Bu şekilde hem kafanızı, hem kulaklarınızı dinlendireceksiniz


Göz
Göz vücut ağırlığının sadece yüzde 2′sini oluştururken, alınan besinlerin yüzde 25 kadarına gereksinim duyar. Sağlıklı gözlere sahip olmak için A ve C vitamini, karotenoid ve çinko alınması gerekir. Bunları da meyve ve sebzelerden; özellikle havuç, kayısı, kırmızı ve yeşil biberden alabilirsiniz.


Diş
Sabah-akşam ‘yukarı, aşağı; tam iki dakika’ dişlerimizi fırçalamamız gerektiğini hepimiz biliriz. Ayrıca peynirin dişlerde oyuk oluşumunu engellediğini, dişeti dostu yeşil çayın plak oluşumuna iyi geldiğini, şekersiz sakız çiğnemenin de diş minesindeki bozuklukları onardığını hatırlatalım.


Sırt
Sırtınızı mutlaka kuvvetlendirin. Omurganızın sağlamlığının yüzde 80′inin sırt kaslarına bağlı olduğunu unutmayın. Haftada iki kez, mekik gibi sırtınızı çalıştıracak egzersizler yapın. Bu şekilde sırtınızı çalıştırmanız sırt ağrılarınızın hafiflemesine de yardımcı olacaktır.


Göğüs
Yapılan araştırmalar spor yapmanın göğüs kanseri riskini azaltmada önemli rol oynadığını gösteriyor. Düzenli olarak egzersiz yapan kadınlarda daha az yağ olmasının yanında, östrojen hormonu da daha az salgılanıyor. Haftada 5 gün 1 saatlik herhangi bir spor yapmak oldukça önemli.

 
Kalp
Kalp sağlığında beslenme çok önemlidir. Yediklerinizin doymuş yağ ve kolesterol oranı düşük besinlerden oluşmasına özen gösterin; yemeklerde zeytinyağını tercih edin. Ayrıca fındık, ceviz, domates, balık, yeşil çay, üzüm, soğan ve sarımsak gibi kalp dostu besinlerden bol bol tüketin.



Akciğer
Akciğer ve beslenme konusunda yapılan araştırmalar C, E ve A vitamini, flavonoid ve Omega 3 ağırlıklı beslenen insanlarda astım, kronik bronşit gibi akciğer hastalıklarına daha seyrek rastlandığını ortaya çıkarmış. Bu tip içerikleri Akdeniz tarzı beslenmeden alabileceğinizi not edelim.

Karaciğer

Karaciğeriniz için beslenirken renklere dikkat edin. Koyu yeşil yapraklı sebzelerin yanı sıra kavuniçi, sarı, mor ve kırmızı renkli meyve ve sebzelere beslenmenizde yer vermeniz faydalı olacaktır. Ayrıca balık, yumurta, mantar gibi gıdalarda bulunan selenyum karaciğer fonksiyonunu artıracaktır.


Mide
Mide sağlığınız için yağı beslenmenizde mümkün olduğunca az kullanın. Bunu nasıl mı yaparsınız? Az yağlı sütü tercih ederek, tavuğu derisini soyup yiyerek ve yüzde 90 daha az yağlı et ile beslenerek…


Bağırsak
Bir bardak kahve ve bir avuç badem bağırsakların dostudur. Bu ikili sindirim sisteminizdeki ‘iyi’ bakterilerin seviyesini yükseltecek; hastalıkların kolaylıkla atlatılmasına ve sindirim sisteminin iyi çalışmasına yardımcı olacaktır.


Diz
Diz eklemlerinizi güçlendirin. Bunun için günde en az 15 dakikalık yürüyüş yararlı olacaktır. Bu yürüyüşler diz kıkırdağınızın harekete geçip çalışmasını sağlayacak, diz problemleri yaşamanızı engelleyecektir.


Ayak
Ayaklarınızı haftada 2-3 kez selenyum sülfit içerikli temizleyicilerle yıkamanız mantar oluşumunu önleyecektir. Ayaklarınızı iyice kurulamanız gerektiğini de hatırlatalım. Ayrıca rahatsız ayakkabılardan kesinlikle uzak durmanız gerekir. Her gün mutlaka 15 dakika ayaklarınızı vücudunuzdan yüksekte olacak şekilde uzatıp dinlendirmeniz de iyi gelecektir.

Alıntı: http://birkadinfenomeni.com  

Alıntı: http://blog.bambum.com.tr


Sanırım bu kadar sağlık yeter... Haftaya ciltle devam ederiz şekerlerim ;) 


Sıra geldi bölümlerimize!!!

Yamato Nadeshiko Shichi Henge - 72.Bölüm

Yamada-kun to 7-nin no Majo - 43.Bölüm

{ 20 yorum yazıldı sende Yorumla! }

  1. yazın için teşekkürler:)aslında çoğumuz bunları biliyoruz ama yapmıyoruz:(((yeni bölümler içinde sağol :)))

    YanıtlaSil
  2. Bilgiler ve bölümler için TEŞEKKÜRLERR

    Gezginci

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek Adsız efenim afiyet olsun :-)

      Sil
  3. Teşekkürler Nurdish güncel yazın ve bölümler için :)

    YanıtlaSil
  4. sağlık bilgileri ve yamada için çok teşekkürler nurdishim(yamada için ayrıca neomada çok teşekkürler diyorum :D )bu arada mf linkleri eklenmiştir sunoko ve yamada takipçilerine duyurulur :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellerine sağlık kuzum afiyet olsun :-D

      Sil
  5. Emeğinize sağlık cümleten :) Güncel yazısı da makbule geçti, hele de beslenme ayarımı sonuna kadar kaçırmışken hehehee :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol şekerim aman ha bir kaçırdın mı toparlamak zordur dikkat et :-D

      Sil
    2. Yok canım kilo almaya çalışıyorum, iyice hastalıklıya döndüm 1 ayda :D Ama bilinçli kilo almak daha iyi tabe... Kilo alacağım diye karaciğer yağlanmasına gitmesin iş ahahaaa :D

      Sil
    3. Himmm senin gibilerden hiç haz etmem hih banliyorum seni kıskançlıktan :-D valla bende hep bir kontrol vardır ama napalim kabullendik artık :-D

      Sil
    4. Yok nurdish yavvv kısa boyuma göre orantılı sayılmama rağmen nedense yüzüm hastalıklı derecesinde zayıfladı, boynun alt kısmında ise santimlik incelmeden ötesine geçemedim :D Az biraz toparlak olmak iyi, hem ne demişler atalarımız yemeğin salçalısı, hatunun ... :D

      Sil
    5. Hahaha inşallah hedefine ulasirsin şekerim :-D

      Sil
  6. Valla elimde cigaram üstümde röpteşambır'ım ( böyle mi yazılıyo la :P ) masam da viskim ve yüzümde kocaman bi erol taş gülümsemeyisle bakıyorum sana. Bilmem anlatabildim mi XD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözümün önüne geldi ve o siritma hiç hoşuma gitmedi... :P anladım anladım ama sen bana kiyamazsin sen beni seversin bilirim ben :-D

      Sil
    2. İş başka aşk başka bebeyimmmm ahgsfahfsh

      Sil
    3. Arada işle aşkı karıştırmak gerek yavrum :-D

      Sil
    4. Bende yavaştan hızlanayım bari. 73.Bölümde böylelikle haftaya gelmiş olur, aksilikler olmazsa... Yoksa Nurdish ve Neobi beni kesecekler. *-* Hadi hayırlısı. Benim için dua edirn arkadaşlar *-*

      Sil
    5. Daha bitmedi miiiiiii? Sopaluk! Bitirde gönder bana en kısa zamanda :-D

      Sil

- Copyright © Mabushi Majo - - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -