Gönderen : Nurdish 16 Ağustos 2013 Cuma


Merhaba Gençlik!
Bildiğiniz üzere Ramazan bayramında turistik gezi amaçlı Lübnan’a gittim. Çok güzel ve heyecanlı bir gezi oldu.
Bu çivisi çıkmış dünyanın hali bugünlerde nedir biliyorsunuz. Mısır’da darbe adı altında katliamlar yapılıyor, insanlar demokrasi adına kendini siper ediyor. Orta doğu karma karışık. Allah sonumuzu hayır etsin. Gerçekten çok zor günler geçiriyor Müslüman kardeşlerimiz. Allah yardımcıları, yardımcımız olsun. Tüm içtenliğimizle üzüntüyle olayları takip ediyoruz. Artık tüm dünyada barış görmek istiyoruz!

Peki ben neden geziden bu konulara girdim? Girdim çünkü  Lübnan da pek sağlıklı bir durumda değil. Sizlerle maceramı paylaşayım. ;)

Beyrut çok hoş, değişik bir yer. 1975 yılında çıkan iç savaş sonucunda bir sürü binada, hatta kilisenin içinde bile kurşun izleri vardı. Ülkede 7 mezhep (Müslüman ve Hristiyan mezhepleri) baskınmış. Bu iç savaş da mezheplerden ötürü başlamış.  Bu arada Arapça yazılarla dolu olan kiliseler gerçekten çok tuhafıma gitti. Arapça dediğinde akla Müslümalık geldiği için çok değişik oldu. O kadar iç içe ki 2 din de, kiliseyle cami yanyana. Bir  Hristiyan köyünde lokantaya gittik, orada bize namaz kılmak için yer bile gösterdiler. (Yemeklerde sıkıntı yok, Müslümanlara göre de yemekleri var.)
Şimdi gelelim esas maceraya… Bildiğiniz üzere bayramda 2 pilot Lübnan’da kaçırıldı. Korkmayın bizim uçağın pilotları değildi. Ama gene de korkun, sonuçta Türk kardeşlerimizin 2’si kaçırılmış. :( Haberi alınca çok şaşırdık ve üzüldük. Ortam gerildi. Acaba tur iptal edilir mi? Bize bir şey olur mu? Ne yapacağız? Vs… Bir yandan “Türk vatandaşlarımız Türkiye’ye dönsünler.” anonsları, bir yandan bin bir türlü senaryo kafamızdan geçer. Eşi havayolu şirketinde çalışan biri vardı, o sordurdu ek sefer koyulacak mı erken dönmemiz için diye, yok dendi. Tur rehberlerimiz (biri Türk, diğeri Lübnanlı) bize dediler ki “Siyasi bir sıkıntı çıkabilir, şimdilik Türk olduğumuzu kimseye söylemeyeceğiz.” O andan itibaren biz Bulgar olduk. :D Ne alaka di’mi? Olduk işte, yakıştı da dermişim. :P  Sonraki gün Baalbeck antik şehrin bulunduğu yere doğru yola çıktık. Tur rehberlerimiz bizi iyice tembihledi, “Sakın Türk olduğunuzu belli etmeyin. Sakın biz demedikçe resim falan çekmeyin. Sakın kimseden bir şey satın almayın ve konuşmayın.” İyi, güzel, tamam dedik. Birde bakarız ki biz bildiğin Hizbullah bölgesine gelmişiz! Yol kenarlarındaki direklerde Hizbullah bayrakları, harabelerin etrafında bir sürü asker, bizimle konuşup Hizbullah bayraklı tişört satmaya çalışan insanlar… Vay canına! Tam bir aksiyon! Çıtımız bile çıkmıyor, sürüden ayrılmamaya çalışıyorduk. Bir de sonradan öğrendik ki peşimize sivil polis takılmış, eskortlarla geziyormuşuz. Meğer bu kaçırılma olayının ardından devlet otelleri araştırmış, Türklerin kaldığı otelleri öğrenip peşlerine eskort takmışlar. Bizden başka bir Türk grubu vardı, onlar bizzat Türk konsolosluğundan eskort istemiş. Rehberlerin hiç hoşuna gitmedi bu. Sordum eskort iyi bir şey değil mi, bizi korurlar işte diye. Pek öyle olmadığını, siyasi bir sıkıntı çıksa bizi de alabileceklerini söylediler. Riskli iş… Gergin bir şekilde otobüsümüze bindik ve yolculuğa devam ettik. Bir yere yemeğe uğradık. Dönüşte arabaya gittik ki enem, bir adam kalabalığı! Oturduk yerimize, enem! Adamlar lokantaya silah taşıyor. Dedik bu ne iştir?! Meğer önemli bir devlet adamı oraya gelecekmiş, o yüzden güvenlik önlemleri alıyorlarmış. Durun şimdi, esas aksiyon burada! Turdan bir arkadaş, adamlar silah taşırken telefonuyla resim çekmeye kalkışmış ve adamlar görmüşler. Rezalet! Adamlar telefona el koymak istediler. Yerel rehberimiz çok iyiydi cidden, onları ikna etti. Kıza bayağı bir kızdı. Kız da diyor ki, “Ama ben onlara çekmedim dedim ya!”  belli ki inanmadılar kıza. (Allah aşkına, niye inansınlar ki?!) Kız da korktu ama. Tecrübe oldu işte, o da her gördüğüne resim çekmesin. :P Neyse ki sağ salim otele döndük, o sabah da zaten uçağımız vardı. Sabah kalktık çıktık dışarı, yine bir enem! Bir sürü asker otel kapısında! Gerçi bizi uyarmıştı rehberler, onların eşliğinde gideceğiz diye. Neyse ki sağ salim Türkiye’ye, memleketimize döndük. Eğer sorarsanız bana “Nurdish, tüm bunları bilseydin yine de gider miydin?” herhalde giderdim! Kaçar mı böyle aksiyon! :D
Ama Beyrut’ta Suriye’li bir grup bomba patlattı ve ölü sayısı 22’yi bulmuş.  Diyorum ya, bu dünyanın çivisi çıkmış arkadaş. O bombalamada biz de orada olabilirdik, ama çok şükür Rabbime öyle bir durumla karşılaşmadık. Allah kimseyi de karşılaştırmasın. :(
Eğer bana sorarsanız “Nurdish, tavsiye eder misin? Gidelim mi?” diye, söyleyeceğim şudur: Gidin gençler! Çok muhteşem gezilecek yerleri var. Hele dünyanın 14.harikası olan Jeita mağarası… Tek kelimeyle muhteşemdi!  Ama eğer yurtdışı tecrübeniz pek yoksa gezilecek daha rahat yerler var. Önce oralara bir bakın derim. Gerçi şu an bombaydı falan, sıcak gelişmeler var. Kimsenin gitmeyi tercih edeceğini sanmıyorum. Ama ben zamanında gittiğimizi düşünüyorum. Mısır için yaşadığım pişmanlığı bunda yaşamamış oldum.  Oraları gezip göremedik zamanında, şimdiki halini biliyorsunuz. :(  Bundan sonra olsa muhtemelen Lübnan’a da gidemezdik. Türkiye bile can güvenliği sebebiyle BM’den askerini çekiyor. Çok sıkıntılı olur gitmek. Neyse gençler, sizlere anlatacaklarım bu kadar.

Hepinizi gözlerinizden öper, afiyetle mangalarımızı hüpletmenizi temenni ederim.  ;) Emeği geçen herkese çok teşekkürler!

Yamato Nadeshiko Shichi Henge- 83.Bölüm

Yamada-kun to 7-nin no Majo - 51.Bölüm

16 Life- 3.Bölüm

Afiyetler olsun!

Not: Yamada yarın eklenecektir, lütfen paniğe kapılmayın ve sakın bunu okumamış olup sayfaya "AAAA! NERDE BU YAMADA!!! NEDEN YÜKLEMEDİNİZ?!!! NE BİÇİM İNSANLARSINIZ?!!!" gibisinde gereksiz yazılar yazmayınız. Biz de sizleri seviyoruz... ;) :D

İlave Not: Hadi gene iyisiniz... Eklendi Yamada'can. ;)

{ 16 yorum yazıldı sende Yorumla! }

  1. maşallah maşallah ne gezi olmuş biz de burda acep bu kız iyi midir oralarda diye dertlenip duralım :)
    şükür sağ sağlim döndün gerçi şansın yaver gitmiş güzel anılarla dönmüşsün bu da kar saymak lazım her zaman denk gelmez böyle şeyler :)
    neobi gitti geldi sen de sıranı savdın şimdi sırada kim var bu sene cadılar leyleği havada gördü geziyorlar :)
    sunakom için ayrı teşekkürlerimi sunarım ve onu okumaya geçerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah'a şükür hiçbir sıkıntı yaşamadık. :) Çok sağol şekerim, gerçekten değişik bir tecrübe oldu.
      Valla kuzum ben öyle sıramı kolay kolay salmam. Buldum mu fırsatı, acımam giderim :D önümde 1 gezi daha var (iş yerinde çekilişle çıktı hemde kih kih kih) ne zaman "Kalk Nurdish, gedeyoz!" derlerse basar giderim :D

      Sil
    2. hehe bize çıkmıyo öyle şanslar buldun mu kaçırma tabi :)

      Sil
    3. Ramazanda şirket iftarında çekiliş yapıldı, 2 kişiye ümre, 2 kişiye de gezi verildi. Valla bende çok şaşırdım ama çok da sevindim. :D Allah sana daha güzel yerlere gitmeyi hayırlısıyla nasip etsin inşallah kuzum. :)

      Sil
    4. sağol canım benim amin inşallah. sana takılıyorum ama ben de evraklarımı yaptırıyorum inşallah yeniden gezmelere başlayacağım(tabi benimkiler anca liman kentleri içerinde sınırlı kalıyo :P )

      Sil
  2. iyi ki bişey olmamış sağlıklı bi şekilde döndün çok aksiyonlar yaşamışın yerinde olsam bende bunların olabileceğini bilsemde giderdim :D güncel için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol canım :) Hehehe, sen de benim gibi heyecanların adamısın sanırm :D
      Afiyetler olsun ;)

      Sil
  3. Teşekkürler :)
    Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Allah razı olsun paylaşımın için.dünya çok güzelliklerle dolu gidip gezmek lazım ama nereye gitsek bi güzelliğin yanında kan gölü karşılıyor bi<i. bende bir ay önce bosnada idim çok güzel bir yer insanları çok sıcak hele türkleri kardeş diye görüyorlar.Ama gelin görün ki orada da katliam katliam.bi gün Allahım ne güzel yaratmışsın sana şükürler olsun diye dua ederken bi gün Allahım sen bu zalimlerin belasını ver diyoruz.bela okumaktan nefret eden ve önce insanların ıslahı için dua etme taraftarı biriyim ama orada o masum insanlara yapılanları yapanlar insan olmadığı için rahat rahat bela okuduk.şimdide mısırda katliam.suriye oradan da beter orada işkence ile öldürüyorlar bi görün netten resimleri insan şok oluyor.filistin yüz yıldır aynı..madden çok bi destek olmasak da manen burdayız demek için dün eminönünde toplanıldı.zalimlere lanet masumlara dua edildi.cemaat parti kavgasını bırakıp birlik olalım destek olalım mesajları verildi.ardından hergün gidildiği gibi fatih saraçhane de buluşuldu dua edildi.bugün ve bir hafta daha fatihte saat 20.30-21.00 gbi toplanılıyor mısırdan suriyeden gelen bi kaç konuşmacıda oluyor ve bu destek için teşekkür ediyorlar.zalimlere köstek masumlara destek olmak için sizi de bekleriz..''Elimden bir şey gelmiyor deme avuçlarında dua gizli...''

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol canım. Aynen dediğin gibi maalesef :( Çok güzel mesajlar bunlar. İnşallah bu dünya da barışı görmek nasip olur hepimize. İçimiz parçalanıyor haberleri izledikçe. :(

      Sil
  5. nurdish ellerin dert görmesin kuzum mangalar çok güzel görünüyor önce karadeniz sonra ıstanbul gezilerim bir bitsin 3 gün manga Okumaya adayacagim kendimi ancak biter çünkü :) neyse ki sağsalim döndün hakikaten de dünya kan gölü ALLAH sonumuzu hayr etsin! Bu arada telefondan takip bu kadar oluyor sanırım sitenin chati karışmış karıştıranin Ağzını burnunu kirin benim yerime : P MILLET NELERLE UĞRAŞIYOR BUNLARIN DERDINE BAK çok biliyorsalar onlarda yapsınlar bu işi. Neyse kendinize iyi ve cici bakın sizi seviyoruz gençlik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol canım:) sen hele bir gez dolaş, mangalar seni bekler merak etme. :) Rize'ye gittin mi ya da gidecek misin onu söyle bana hehe

      Amin canım, sonumuz hayır olsun inşallah. :/

      Hiç sorma ya kendini bilmez çok insan dolanıyor etrafta. Boş verelim onları, biz işimize bakalım ;)

      Sil
    2. ne yazık ki nurdish im benim ki batı karadeniz gezisi. Bolu. Kastamonu. Sinop. Samsun keşke doğu karadeniz de olsaydı ama yok ne yazıkki

      Sil
    3. (Burun kıvırayım hehe) Ayy Batı Karadeniz mi...? Ben de Karadeniz sanmıştım... heheh :D olsun kuzum batıdan başlar doğuya gider bu iş. birden tüketmemiş oldun karadenizi işte ;)

      Sil
    4. ne yapalım ancak bu kadar benim ki hem ziyaret hem ticaret hem turistik gezi :) ama hep aklımda bir doğu karadeniz ve güneydoğu gezisi var inşallah yapacağım bakalım : )Aynen karadenizi biranda tüketmemek lazım

      Sil

- Copyright © Mabushi Majo - - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -